Vanliga frågor

  • Du saknar åtkomst till projektet. Meddela någon som du vet redan har åtkomst till projektet och be dem lägga till dig som deltagare i projektet.

    Du som är administratör kan enkelt lägga till och ta bort dig själv som deltagare i befintliga projekt. Klicka på plustecknet överst i projektlistan och välj “Browse”, då listas alla aktiva projekt för vald klient eller byrå.

  • Du har inte tilldelat din klient åtkomst till projektet. För att tilldela åtkomst till projekt, klicka först på penna-symbolen som finns intill titeln i projektmenyn och markera sedan vilka personer som skall deltaga i projektet.

    Hittar du inte personen i listan? Läs “Varför saknas deltagare i listan“ nedan.

    Du som är administratör kan enkelt lägga till och ta bort dig själv som deltagare i befintliga projekt. Klicka på plustecknet överst i projektlistan och välj “Browse”, då listas alla aktiva projekt för vald klient eller byrå.

  • Om du vet att personen redan finns i systemet men trots detta inte dyker upp i listan där du lägger till projektdeltagare, då saknar han eller hon antagligen åtkomst till byrån eller klienten. När personen väl har åtkomst, då finns de tillgängliga i listan.

    Om du tillhör byrån, navigera till Admin Panel och tilldela klient-åtkomst genom att klicka på penna-symbolen intill personen i fråga. Behöver du tilldela flera personer samtidigt föreslår vi att du istället navigerar till klient-listan i Admin Panel och klickar på penna-symbolen intill klienten – i listan som framträder markerar du de användare som ska ha åtkomst.

    Om den saknade personen tillhör klienten behöver admin hos klienten tilldela en byrå-åtkomst.

    Om du tillhör marknadsavdelningen, navigera till Admin Panel och tilldela byrå-åtkomst genom att klicka på penna-symbolen intill personen i fråga.

    Byrå-åtkomst listas bara om kontot är kopplad mot flera byråer. Om det bara finns en (1) koppling – då listas istället era gemensamma projekt – d.v.s. att du tilldelar projekt-åtkomst direkt.

    Om den saknade personen tillhör byrån behöver admin hos byrån tilldela en klient-åtkomst.

  • Får du felmeddelandet “The password reset token is invalid” när du skall registrera dig? Då har din länk upphört att fungera. Din inbjudan är nämligen giltig i 4 dagar, av säkerhetsskäl. Meddela avsändaren och begär att de skickar en inbjudan på nytt.

  • Om du snabbt vill bjuda in en kollega till ditt eget team, då finns ett plus-tecken tillgängligt intill “My Team” till höger i startsidan. Alternativt navigerar du till Admin Panel och klickar på “Invite User”.

    Om du vill bjuda in en användare till en klient, navigera då till Admin Panel > Clients och klicka på “Invite User” som finns tillgänglig intill respektive klient i listan.

  • Du kan endast ta bort användare som tillhör ditt eget företagskonto. Navigera till Admin Panel och klicka sedan på penna-symbolen intill personen i fråga – där finns en delete-knapp tillgänglig.

  • Får du meddelandet “This email is already taken” när du skall bjuda in en ny användare? Detta beror på att e-postadressen redan tillhör ett befintligt konto.

    Varje konto identifieras via en epostadress. Om personen har flera roller och behöver hantera flera konton parallellt, då behöver han eller hon en unik epostadress per konto.

    Om personen inte har flera mail-konton till godo så kan han eller hon få ett prooferhive-mailkonto. Hanteringen blir enkel då alla mailnotiser och annat vidarebefordras till personens ordinarie epostadress.

  • Om din uppladdning tuggar och inte har landat inom 15 minuter, testa först att slänga filen och ladda upp på nytt. Om detta inte fungerar, vänligen kontakta oss i supporten och maila filen/filerna till prooferhive@wobot.se.

    OBS! Gäller det uppladdning av en ny version där viktiga kommentarer finns sedan tidigare – då rekommenderas inte att man slänger filen, eftersom kommentarer och historik isåfall går förlorad.

  • Varje kommentar är ett kvitto på en beställning. Du har därför 60 sekunder på dig att redigera en kommentar efter det att du har publicerat den. Därefter skickas en notis ut till berörda deltagare som kan påbörja åtgärd.

  • ProoferHive har stöd för de mest förekommande filformaten när det kommer till bilder, dokument och video. Se lista med specifika format nedan.

    JPEG

    JPG

    PNG

    GIF

    SVG

    AI

    TIFF

    PDF

    EPS

    MP4

    MOV

    DOC

    DOX

    PSD

    ZIP

    WMV

    ASF