Projektverktyg som stöttar genomförandeprocessen

Bilden illustrerar skillnaden mellan ProoferHive och andra projektverktyg.

Vi får ibland frågan vad som skiljer olika projektverktyg och förenklat kan man säga att det finns tre huvudkategorier av projekthanteringsverktyg.

Planeringsverktyg där man strukturerar och visualiserar tidsplaner och ansvarsfördelning (Ex Asana, Monday).

Ekonomisystem med projektanpassad hantering av offerter, tidrapportering, sammanställning av utlägg och fakturering. (Ex Visma, Exitec).

Och kategorin Samarbetsverktyg som stöttar själva projekt-genomförandet.

ProoferHive stöttar samspelet mellan beställare och utförare genom hela projektet.

Kärnan utgörs av att tillgängliggöra alla dokument och filer och att möjliggöra effektiv dialog både rörande helheten och vidare ner på minsta detalj.


Diskutera förväntningarna i briefen, prata urval i bild och text, bestäm färdriktning i skisserna, korra grundmaterialet och säkerställ versionerna som skall publiceras.


Eftersom all dialog är visuellt kopplat till projektet och dess beståndsdelar, är allt enkelt att följa och att hitta – utan att behöva leta.

Genom att dessutom visualisera status för varje enhet, flik och projekt får alla projektdeltagare en intuitiv bild i realtid av hur långt projektet löpt.

Allt generiskt arbete är automatiserat och alla åtgärder genererar automatiskt skrivna notiser och mail.

Resultatet är inte bara att deltagarna får god överblick och koll på läget. Det minimerar även behovet av ständiga avstämningsmöten.

Att kunna arbeta effektivare och komma till avslut på kortare tid, eliminerar den annars så vanliga oro och stress som tidspressade projektarbeten ofta förknippas med.

Att samarbeta digitaliserat blir därför en nyckelfaktor när arbete skall kunna klassas som hållbart.

Previous
Previous

5 enkla steg till att skapa ett starkt lösenord

Next
Next

Vem eller vilka vill du samverka med?