ProoferHive som mediabank

ProoferHive fungerar utmärkt som mediabank, även kallat Digital Asset Management (DAM) – ett system ämnat att lagra, organisera, hitta, hämta och dela organisationens digitala material. Bilder, logotyper, filmer och dokument blir ständigt tillgängliga och du bestämmer vem som ska ha åtkomst till vad.

Det var en av våra kunder som insåg att ProoferHive var det rätta sättet för dem att förse medarbetare i deras organisation med nyproducerat kampanjmaterial.

Fördelen var främst att det var enkelt för alla och tillgängligt för utvalda. Viktigaste skillnaden jämfört med avancerade mediabankslösningar var själva begränsningen och att det inte behövdes sökfunktioner och dito filter.

Varje gång en ny kampanj är klar att publiceras byter man enkelt ut materialen i banken. På så sätt säkerställer man att alla vet vilket material som gäller just nu och att det är nåbart när de behöver det.

När medarbetar är verksamma med olika kanaler är det en fördel att lätt kunna strukturera och gruppera materialen. Bilder och rörligt material för sociala medier eller för bildskärmar. Banners och animerade gif-filer för webben. Och så vidare. Men likväl kan man lägga upp kampanjinstruktioner, grafiska manualer eller andra filer som kan stötta medarbetarnas arbete.

Ingen behöver leta och ingen behöver undra och man behöver inte jaga varandra för att få rätt material och svar på enkla frågor.

Previous
Previous

Hur du hanterar tillkommande sidor i flersidigt material

Next
Next

Befria dig från onödiga frågor – ProoferHive har svaren